måndag, augusti 25

Vägning och vecka 34

Vågen visade ... 61.9 kg i morse!! Det betyder att jag nått mitt andra delmål samt att jag för första gången på väldigt länge (vi snackar flera år här alltså...) väger under 62 kg. Härligt!

Jag tänker nu inte fokusera på att gå ner, även om jag har en del mage att ta av. Jag mår mycket bra med min sport och min livsstil just nu, så resten får komma av sig själv. Om det mot förmodan inte skulle göra det, så får jag ta ett ryck igen lite senare under hösten ;-)

Tänker naturligtvis fortsätta skriva hör, och samma regler som innan för mat och motion gäller naturligtvis fortfarande... Men nu ska jag fokusera på att behålla denna livsstilen!

Hoppas naturligtvis fortfarande att vågen visar minus varje vecka.

Sedan hittade jag för några veckorsedan på någon blogg (har glömt vilken) en länk till ett workout för magen på youtube. Ska göra det och ur samma serie för armarna varje morgon nu (alltså mage och armar varannan morgon...). 8 min tid har jag faktiskt!! Körde magdelen idag, kändes skönt, testa!!

Jag är nöjd med veckan som gick, mycket motion och helt ok mat, lite fuskande här och där men inte överdriven mycket (ja, mitt snedsteg på måndagen var INTE ok)...

Nu vecka, ny lista som ska fyllas med motion och inga onyttigheter :-) Ikväll blir det en timme squash - har aldrig i mitt liv spelat squash hittills, så det kan gå hur som helst!

Motion vecka 34

  • Sö: 6h vandring i bergen
  • Må: simmade 200m :)
  • Ti: joggade 35 min + 1h badminton
  • Ons: joggade 45 min
  • To: 1h badminton
  • Fr: joggade 35 min
  • Lö: 2h rask promenad
  • Sö: 2h rask promenad

Veckans onyttiga (v 34)

  • Sö: --
  • Må: för mycket av det mesta
  • Ti: --
  • Ons: --
  • To: efterrätt till lunchen
  • Fr: för mycket mat (inget direkt onyttigt dock)
  • Lö: kanelbullar....
  • Sö: --

2 kommentarer:

Helen sa...

duktigt jobbat.. gud så härligt att slippa tänka på att vara ihärdig så vågen visar minus..
ja där spack det för mig.. att komma ikapp alltså.. hehe
ha en bra dag.. ska käka nu.. kram

Isabelle sa...

@helen: tackar :-)Ja känns faktiskt ganska skönt, jag tänkte liksom glida mot målet långsamt... Och du, det här kommer inte gå så fort, du har alltså alla chanser att gå om mig :-)