onsdag, augusti 20

Joggingrunda

Jag bor i en gullig by på sluttningen av ett stort berg. Byn (eller ja, mitt hus) ligger på 650 m ca. Idag kom jag på idén att springa ut från byn åt andra hållet. Det finns bara en liten by åt det hållet, dvs jag kan springa längre än åt det vanliga hållet. Men ack och ve. Jag missade att nästa by ligger på 550 m.... Det går neråt hela vägen dit och sedan ska man ju hem också.

Fin utsikt över sjön dock, men däremot ser man inte Mont Blanc... Tyvärr asfalt hela vägen, men mötte bara 2 bilar på vägen.

Får se vad mina knän säger om denna streckan, men lite då och då kommer jag nog varva med den. Dock inte om jag springer så sent som jag gjorde idag, var ordentligt mörkt när jag kom hem vid 21:15... Stackars mörkrädda jag :-)

Har nu druckigt ett stort glas vatten ich ätit en skiva mörkt bröd med avocadoröra (en väl mogen avocado, lite olivolja och svartpeppar.) Mums!

2 kommentarer:

Helen sa...

du är ju superduktig.. nu finns en länk i min blogg i senaste inlägget.. kram

Isabelle sa...

jag bugar och bockar :-) just nu flyter det på, får se när latmasken kryper fram igen....