torsdag, augusti 28

Utmaning!

Min granne och hyresvärd som är svensk har varit på semester - i Sverige. Vad tar han med sig som tack för att jag har matat hans katt? Jo, det som utlandssvenskar saknar mest, nämligen svenskt godis och choklad.

Jag har nu 300g Marabou Mjölkchoklad liggande här. Det är SÅÅÅÅ hemskt, vill ni slå vad hur länge dom håller?? ;-)

Summan av choklad i mina gömmor nu:
300g mjölkchoklad
200g (minus 2 bitar då...) 70%-ig choklad
1 chokladask jag fick av min hyresvärd efter förra semestern (den är så fin, så den kan jag ju inte öppna bara sådär...)
1 chokladask jag har här ifall jag blir spontanbortbjuden att presenta med.

Hoppas att hösten och höstmysvädret håller sig borta lääääääääänge, så jag hinner bjuda mina vänner på choklad :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så där mycket choklad skulle jag ALDRIG klara av att ha hemma!! :) Du är stark du, som klarar det! Ha det så bra!!

Isabelle sa...

@anna: Haha, ja, chokladaskarna går jättebra, än så länge, och den mörka chokladen också. Mitt huvudbry är ju då mjölkchokladen, time will tell hur stark jag egentligen är! :-)