måndag, juni 23

Kommentar till veckomålen (-->)

Hos Helen hittade jag en lista på hennes mål för veckan. Jag nappade och snodde direkt :-) Motion 3 ggr denna veckan kan bli lite svårt, sprang idag, springer på onsdag, men helgen (to - må) är jag i en stor stad i södra Europa, eftersom brorsan min tar examen. Det är både för varmt och för smutsigt för att jag ska ut och springa där, hoppas doch på en eller två stranddagar och det får bli ngr promenader ut med vattnet istället, samt en del gående i staden på natten. Räknas det?

Av samma anledning även godis- och alkoholintag 2 ggr vardera i form av god glass och gott vin kanske?

Varför Sallad 5 ggr? Ja, jag har upptäckt att jag mår mycket bra av att äta sallad till lunch på jobbet. Jag blir mindre trött helt enkelt och hungrig blir jag inte förrän vid 6-tiden. Då räcker en frukt bra tills jag kommer hem och kan äta riktig kvällsmat.

Och i all allmänhet borde jag nog dricka mera vatten, men det är jag så dålig på så det kommer nog inte hända....

Och så hoppas jag att värmen gör att jag äter vettigt även under en helg vid medelhavet :-) Vägning tisdag morgon igen, 66,0 kg vore ett mycket trevligt resultat!

Inga kommentarer: