söndag, juni 15

Då börjar vi då!

Jaha, ännu en viktbloggare. Jag är så jävla trött på dessa 8 kg jag bär runt på som är helt och hållet onödiga!

Jag är 168cm lång och ca 68kg tung. 60 kg vore helt ok (inte för smalt iaf, det vill jag inte vara!).

Varför har jag nu sedan 5 år tillbaka haft dessa extra kilon? Jo, för att jag småäter. Förra sommaren smååt jag inte på 2 månader, samt att jag inte åt socker (jag praktiserade och omställningarna gjorde sin del, det var inget jag tvingade mig till....). Hade ingen vår men jag tippar på 4kg på 2 månader. Utan att anstränga mig alls!

Började då på ca 71 kg faktiskt.

Nu kör jag därför igång igen, blir av med småätandet och börjar röra på mig igen.

Invägning+mätning imorgon bitti.

Motion:
Så fort min vrickade fot tillåter blir det först längre promenader och sedan tar jag tag i joggandet. Samt att jag äntligen vill rida igen!

Mat:
Frukost, lunch och middag som vanliga vettiga människor. Ska jag nu fika får det bli fruktsallad (finns urgod sådan på mitt jobb, uppskuren av "riktig frukt" och inte från konserver.
Choklad och annat begränsas om möjligt helt.

Kontroll:
Jag tänker mäta och väga mig, litar inte på vågen, den är så beroende av kvällens matintag och magens humör. Antagligen måndagar, men vi får se vilken/vilka dagar det blir... Men minst en gång i veckan iaf!

Inga kommentarer: